تعمیر دوربین مداربسته

عیب یابی و تعمیر دوربین تحت شبکه

دوربین مدار بسته از سیستم های امنیتی – نظارتی رایج و بسیار کارآمد است.دوربین های امروزی با سیستم های دیجیتال کار می کنند.

اتصالات دوربین تحت شبکه

تنظیم سیستم های تحت شبکه و کاربری این دوربین ها بسیار ساده است. در اغلب موارد مشکلات پیش آمده ناشی از ایراد در مدار تغذیه واتصالات دوربین است. تقریبا همه دوربین های مدار بسته مجهز به چراغ LED برای نشان دادن وضعیت اتصال هستند. خاموش بودن این چراغ نشان دهنده نرسیدن برق به دوربین است.

اگر برق ساختمان وصل است برای بررسی اتصالات با تکنسین تعمیرکار تماس بگیرید. گاهی پیدا کردن علت قطعی مدار خیلی پیچیده و وقت گیر است.

PING  دوربین مدار بسته

برای پیدا کردن ایراد و تست دوربین تحت شبکه از طریق IP می توان اقدام کرد. با یک لپ تاپ یا گوشی اندرویدی به سادگی می توان آدرس IP و اتصال به شبکه را تست کرد. البته حتما باید دو دستگاه دوربین وکامپیوتر روی یک شبکه قرار داشته باشند.این تنظیمات از قبل انجام می شود و تنظیم دوباره آن توسط تعمیرکار انجام می شود. همه شرکت های دوربین مداربسته از سیستم نرم افزاری اختصاصی برای اتصال دوربین به شبکه از طریق IP استفاده می کنند. اصطلاحا به این عملیات PING می گویند که چندان دشوار نیست.

اگر از قبل به صورت دستی این موارد را تنظیم نکرده اید از رمز پیش فرض سیستم که در دفترچه راهنما موجود است، استفاده کنید.

خیلی پیش آمده که کاربران خانگی یا شرکتی رمز عبور را فراموش کرده اند. در این صورت دستگاه باید RESET FACTORY شود. این عمل هزینه براست و تنها در مواقع ضروری انجام می شود. با ریست فکتوری همه تنظیمات دوربین تحت شبکه به وضعیت ابتدایی برمی گردد. در این صورت حافظه، رمز و دیگر تنظیمات نیز حذف خواهد شد.

بررسی عدم تداخل IP

هر دوربین تحت شبکه یک آدرس IP کاملا مشخص و یکتا دارد. چنانچه چند دوربین دارای یک آدرس واحد باشند حتما در اتصال به شبکه با تداخل روبرو خواهید شد. این مشکل نیاز به بررسی کارشناسی دارد. برای  دسترسی دوربین به شبکه باید مشکل تداخل IP برطرف شود در غیر این صورت امکان اتصال وجود نخواهد داشت.

ارتقا و به روز رسانی سیستم عامل

دوربین تحت شبکه توسط نرم افزار و سیستم عامل اطلاعات را ارسال می کند. چنانچه سیستم عامل به روز نباشد اختلالاتی در شبکه به وجود می آید. از طریق صفحه وب دوربین بررسی کنید که آخرین نسخه نصب شده باشد. اگر برق اصلی وصل است و از نظر IP و اطلاعات ورودی مشکلی ندارید، احتمال زیاد مشکل با ارتقا سیستم عامل برطرف می شود.

ghadirasghari
ارسال دیدگاه